Levering og returret
Levering
Vi afsender din ordre inden for 48 timer efter ordren er blevet bekræftet.
Vi tilbyder følgende leveringsformer:
DAO - Levering til privatadresse
GLS - Levering til pakkeshop, privatadresse eller arbejdsplads
PostNord - Levering til privatadresse eller pakkeboks/postbutik
Du vil modtage en mail med track & trace nummer efter ordren er blevet afsendt. Vi tilbyder på nuværende tidspunkt ikke lokal afhentning.
We only deliver to Danish addresses.
Fortrydelsesret
Når du handler på Komiko.dk vil du som forbruger have 14 dages fortrydelsesret. fortrydelsesfristen begynder 14 dage efter du har modtaget din vare(r).
For at indfri din fortrydelsesret skal du indenfor 14 dage efter modtagelsen af varen(erne) give os besked at du ønsker at fortryde dit køb. Beskeden skal sendes til [E-mail] hvor du skal tydeligt angive dit ønske om at fortryde dit køb. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Returnering
Du skal sende dine varer retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du bedes returnere varen i original emballage. Du bedes vedlægge ordrenummeret i pakken.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Hvis du ikke afhenter din pakke, og den derved bliver returneret til os trækker vi et gebyr på returomkostninger som vi bliver pålagt af fragtfirmaet fra din ordre.
Generelle oplysninger
Komiko Aps (“Komiko”)
Etableret 2023 CVR. nr. 44335239
Borgmestervangen 27, 2. 3 2200 København N
Email: [Indsæt mail]
Telefon [indsæt nr]
Betaling
Du kan betale med:
VISA/Dankort
Mastercard
Mobilepay
Mistet fortrydelsesret
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Eksempelvis fødevarer, håndkøbsmedicin, helsekostprodukter, kosmetik mv. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Varens stand
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:
- Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
- Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du ikke differencen refunderet.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.
Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Borgmestervangen 27, 2. 3 2200 København N
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores mail [EMail].
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen har du følgende muligheder for at klage:
- Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg
- Center for Klageløsning, via Klageportalen for Nævnenes Hus her
- EU-Kommissionens online klageportal. Denne er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på [xxx.dk], har vi brug for følgende oplysninger om dig:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse
- Oplysning om hvad du har købt
Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb.
Vi samarbejder derudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Den dataansvarlige på Komiko.dk er Quyen Pham.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne ikke er nøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. du kan henvende dig på [Email].
Forbehold og ansvarsfraskrivelse
Komiko tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.